RETURNERING

Reklamation & returnering:

Returret PRIVAT:
Hos private ikke momsregistrerede kunder er der 14 dages returret, ved returnering af ubrugte og uåbnede varer i samme stand som ved levering. Køber betaler selv alle fragtomkostninger.

Reklamationsret PRIVAT:
Reklamation ydes i henhold til købelovens regler ved privatkøb. Dvs. 2 år fra købsdato.

Returnering ERHVERV:
Ved alle handelskøb er der som udgangspunkt INGEN returret. Varer der bestilles hjem specielt til en kunde er der ingen returret på.
Nedsatte/udgåede/udløbne varer fra tilbudslisten er der aldrig returret på. Varer med begrænset holdbarhed, er man selv ansvarlig for at tjekke ved modtagelsen og inden 7 dage. Returnering af andre varer accepteres kun efter forudgående skriftlig aftale. Returvarer skal være ledsaget af brev, følgeseddel eller faktura, der refererer til den indgåede aftale (se og hent returformular nedenfor). Returvarer skal fremsendes for kundens egen regning og risiko. Kreditering finder kun sted, hvis der foreligger en aftale og såfremt varen er ubrugt og ubeskadiget, samt i original og ubeskadiget emballage. I tilfælde af at varen tages retur senere end 8 dage fra fakturadato, vil en kreditnota blive reduceret med 25%. Efter 16 dage fra fakturadato finder kreditering ikke sted. Såfremt leverandøren har fejlleveret eller leveret defekte varer, afholder leverandøren fragtomkostningerne men ikke evt. tab forudsat af den sene levering.

Ved fejl/mangler ved modtagelse af varer, skal reklamation ske inden for 7 hverdage efter modtagelse ERHVERV:
Når sælger arrangerer transporten fra lager til købers adresse sker dette følgelig for købers regning og risiko. Ved skader og mangler skal køber reklamere til leverandøren straks efter modtagelse og senest inden 7 dage. Såfremt der opstår manko eller skader på varen eller emballagen under transport, skal modtageren straks påtale dette overfor transportøren og gøre påtegninger på fragtbrev eller følgeseddel. 

Reklamationsret ved fabrikationsfejl ERHVERV:
Der er 1 års reklamationsret mod fabrikationsfejl på varer fra Bella Beauty med mindre andet er aftalt. Der er ingen reklamationsret for slitage, forkert brug og forkert vedligeholdte varer. Skulle en vare gå i stykker ved normalt brug, sendes den, så vidt det er muligt, i original emballage - tilbehør mm. skal IKKE vedlægges. Viser det sig at varen ikke er i stykker, eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret 750,00 kr. excl. moms til dækning af løn for fejlsøgning. Derudover faktureres også returporto. Hvis der konstateres fejl, repareres varen inden for rimelig tid eller ombyttes, og sendes uden leveringsomkostninger tilbage til kunden. Bemærk at nogle produkter produceres i USA, Asien mv. så derfor kan der gå nogle uger med at skaffe reservedele, såfremt der skal bruges en komponent som ikke er på lager. Erhvervskunder opnår ikke ny reklamationsret ved reklamation og ombytning. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Returnering af varer kunder ikke kan tåle:
Bella Beauty kan ikke garantere at alle kunder kan tåle alle ingredienser og har som udgangspunkt ingen returret. Det er kosmetologens opgave at forsøge at finde den type creme/serum der passer til den enkelte kunde. Derfor kan vi levere testere og prøver så et produkt kan afprøves først.
I tilfælde hvor der fremkommer en reel allergisk reaktion, er der mulighed for at vi pr. kulance kan refundere en del af udgiften og tage produktet retur. Det kræver et tydeligt foto af kundens huds reaktion, samt en kopi af indkøbsfakturaen, samt kopi af den kreditnota der er underskrevet af kunden på at hun har fået pengene retur.

 

 

FORMULAR TIL RETURNERING:

KLIK HER for at hente formular til returnering/reklamation.

KLIK HER for at hente formular til returnering pga. allergisk reaktion.

Det er vigtigt at der kun sendes det mest nødvendige med varen. HUSK at vedlægge kopi af fakturaen.